ТОП-10 цікавих фактів про Харківське метро, яке стало сховищем у війну, - ФОТО

Десять найбільш цікавих фактів про метрополітен Харкова.

З моменту свого відкриття Харківське метро було основним способом пересування по місту для багатьох місцевих мешканців. Однак у 2022 році "підземка" стала надійним сховищем для людей, які рятувались від російських ракет, бомб і снарядів. Завдяки цьому було збережено багато життів, а для деяких харків'ян метрополітен і зовсім перетворився на тимчасову домівку.

Редакція сайту 057 розповідає десять цікавих фактів про Харківське метро, яке стало сховищем у війну.

Мільйонний харків'янин

Історія "підземки" починається з мільйонного харків'янина. Так, 1 листопада 1962 року Харків став містом-мільйонником, тому за негласними стандартами СРСР зміг розраховувати на дозвіл будувати у себе метро.

Народне будівництво

Харківське метро будували не лише професійні робітники, а й студенти харківських вишів, учні ПТУ і технікумів разом з містянами-добровольцями. Загалом будь-який харків'янин міг потрапити на будівництво та укладати плити, рейки і виносити сміття. Також харківські "активісти" виконували й іншу "чорнову роботу" - копали котловани та носили землю. Досвідчені робітники переважно займалися бурінням і прокладкою тунелів.

Унікальний метроміст

У 1984 році ввели в експлуатацію унікальний критий міст Харківського метрополітену. Він розташований на Салтівській лінії - між станціями "Київська" і "Академіка Барабашова". Метроміст має форму дуги, закритий і без вікон, щоб не порушувати вентиляцію тунелів метро.

Чотирьохвагонні состави

З 15 липня 2001 по 15 січня 2003 року на Олексіївській лінії Харківського метро у зв'язку з низьким пасажиропотоком і необхідністю капітального ремонту рухомого складу курсували тільки чотирьохвагонні состави. Всі 1,5 року на станціях цієї лінії були встановлені обмежувальні бар'єри.

Президенти на відкритті

У 2004 році на відкритті станцій "Ботанічний сад" і "23 Серпня" був присутній другий президент України Леонід Кучма. У 2016-му станцію "Перемога" відкрив п'ятий президент України Петро Порошенко.

Симфонічний оркестр

У ніч з 19 на 20 квітня 2009 року вперше в історії України та Європи на платформі станції "Університет" відбувся концерт академічного симфонічного оркестру Харківської обласної філармонії. У програмі концерту були класичні твори та мелодії з популярних кінофільмів. Вхід для глядачів був вільним. На концерті були присутні близько 5 тисяч харків'ян.

Сховище у війну

24 лютого 2022 року у зв'язку із початком повномасштабної війни РФ проти України Харківський метрополітен вперше у своїй історії був використаний як сховище на випадок повітряних бомбардувань, ракетних ударів і артилерійських обстрілів. Рух поїздів повністю зупинили, їх склади розподілили по станціям, щоб більше людей могли сховатися від російських атак. "Підземка" відновила роботу лише 24 травня після того як зменшилася кількість обстрілів Харкова.

Найглибша станція

Станція "Пушкінська" - найглибша станція Харківського метро. Її глибина складає близько 35 метрів, а протяжність ескалатора - 365 сходів.

"Хитрість підземки"

"Хитрість" Харківського метрополітену полягає у його схемі - "класичному трикутнику". Ця схема дозволяє робити лише одну пересадку між усіма лініями.

Найкоротший і найдовший

Найкоротший перегін Харківської "підземки" знаходиться між станціями "Архітектора Бекетова" і "Держпром". Його довжина складає 771 метр, а час ходу поїзда - 1 хвилина 50 секунд. Найдовший перегін - між станціями "Київська" та "Академіка Барабашова". Його довжина складає 2407 метрів, а час ходу поїзда - 3 хвилини 15 секунд.

Нагадаємо, що редакція сайту 057 розповідала історію виникнення Університетської вулиці у Харкові. Детальніше про це читайте тут.